top of page

כשאדם דחק את חוה הצידה


התקופה והמקום בהם אנו חיות היום מאפשרים פריצת דרך משמעותית במעמדנו החברתי כנשים בחיים שעל פני כדור הארץ. במשך עידנים נשים שילמו מחיר כבד על היותן נשים. במשך עידנים נשים היוו איום על המוסד הפטריאכלי שיצרו הגברים בעולם והיו קורבן לאנרגיה אלימה וכוחנית.

נשים וגברים הם שניהם יצירי הבריאה וכל אחד מהם בעיני הבריאה הוא יצירה שלמה. אין האחד יותר טוב מהשני. הם שונים אך יחד עם זאת בעלי איכויות משלימות זה לזו.

האנרגיה הגברית מטבעה היא אנרגיה יותר פורצת, מכוונת החוצה, אנרגיה של תנועה, של כוח פיזי, של פעולה ולעומתה האנרגיה הנשית יותר עדינה, מכוונת פנימה ושקטה יותר.

כל מין קיבל יכולות מולדות המתאימות לתפקוד הייעודי איתו נולד. כוונת הבריאה היתה שהמין האנושי ימשיך להתרבות ולהתקיים. התפקידים התחלקו בצורה כזאת שהאשה באנטומיה של גופה ובתכונות המאפיינו אותה נועדה להכיל בתוכה חיים. בתהליך שקט, פאסיבי, שאינו דורש מאמץ – חיים גדלים ונובעים מתוכה.

הגבר לעומת זאת קיבל אנטומיה ותכונות אשר נועדו לסוכך ולגונן על החיים החדשים והשבריריים שנוצרו מתוך גופה של האשה. הגבר ייעודו היה לבנות לה בית ולדאוג לכל מחסורה כדי שתוכל היא להתפנות לייעודה ביצירת וטיפוח חיים חדשים.

הגבר, על מנת למלא את תפקידו, יצא אל מחוץ לבית שם פגש בסכנות החיים, התחספס לו באופן טבעי ועם חלוף השנים והעידנים פתאום מצא את עצמו לא נלחם רק בדובים ומיני טורפים אלא גם בגברים אחרים בני מינו. תכונותיו הטבעיות אשר נועדו לדאוג לבניית בית והגנה על צאצאיו יצאה מכלל איזון והפכה לכוחניות מתפרצת וגוברת.

העולם הפך לעולם של גברים. גברים נלחמו על טריטוריות, מלכו, שלטו ורדו באוכלוסיות אחרות או כל מי שאיים על מקומם או מעמדם. כאשר האשה יצאה מן המטבח ומעיסוקי גידול הילדים והחלה לממש את ייעודה בתחומים אחרים כמו ריפוי או ייעוץ או כל דבר אחר ובכך ביקשה לקחת חלק בעולם הגברי שמחוץ לכותלי הבית היוותה גם היא מקור איום ונרמסה בחוזקה.

ומאז במשך עידנים מנסה האשה לצאת ולהשתלב בעולם שמחוץ לבית ושוב ושוב נרמסת היא כנמלה שמנסה להשתלב בעולם של ממוטות אימתניות.

חברות ואחיות יקרות, העידן בו אנחנו חיות הוא עידן פורץ דרך ומשנה סדרי עולם, בו לראשונה אנחנו מצליחות לאט לאט להשתלב בחיי העולם שבחוץ ותובעות את מה שמגיע והגיע לנו מלפני עידני עידנים. ההבדלים המגדריים הולכים ומתעמעמים.

האג'נדה הנשית מקבלת בתקופה זו הרבה עזרה ותמיכה ממגזרים אחרים בפסיפס האנושי בעיקר מצד נשמות שבחרו להיוולד לקהילה הלהט"בית. המבנה הפטריכאלי נשבר.

תפקידי הגבר והאשה מיטשטשים ולראשונה מזה אלפי שנים נשים מקיימות ומנהלות משקי בית בכוחות עצמן, מביאות ילדים לעולם בעצמן, או שלא מביאות בכלל, מפרנסות, יוזמות, מנהלות. הזוגיות של היום נראית אחרת. הזוגות החד מיניים מבטלים את תפקידי המגדר הזוגיים ואל מולם זוגות סטרייטים רבים מקיימים זוגיות חדשה בה התפקידים המגדריים מתחלפים - נשים מפרנסות וגברים מגדלים ילדים.

אין ספק שיש לנו עוד דרך ארוכה לעשות אך אם אתם שואלים אותי המאה ה-21 הביאה איתה רק בשורות טובות ואין ספק שאנחנו צועדות בדך הנכונה. יום אשה שמח לכולנו!

53 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page