top of page

בקרוב אהייה רזה


בחודש האחרון התעסקתי הרבה בנושא משקל הגוף שלי. התעורר אצלי איזה תסכול על כך שלמרות שאני מקפידה לאכול בריא ומסודר (וכן... יש לי איזו אהבה קטנה למתוקים אבל עדיין בסך הכל האכילה שלי דיי מאוזנת) עדיין המשקל שלי תקוע עם מגמת עלייה קטנה ועקבית.

בשלב ראשון הורדתי את המתוקים. חלפו שבועיים... וכלום. בשלב השני הכנסתי להילוך גבוה יותר והתחלתי ממש לשנות תפריט ועדיין אני מרגישה שהקילוגרמים העודפים נצמדים אליי כמו ילד שנצמד לרגל של אמא שלו ביום הראשון של הגן ולא מוכנים לשחרר.

יצא כך שבתוך כל ההתמודדות הזאת היקום שלח אלי לקוחה נפלאה ומיוחדת שמתמודדת גם היא עם אותה סוגייה ועשינו שם עבודת ריפוי מיוחדת אשר במהלכה אותה לקוחה "קפצה" ספונטנית לתוך גלגול חיים משמעותי ועשינו שם ריפוי חזק שהתקשר לנו גם לחיים האלו. מאז היא מדווחת לי שהיא ממש הפחיתה באכילת מתוקים וללא מאמץ.

אז בשביל אחרים אני יודעת להיות שם אבל בשביל עצמי... זה כבר סיפור אחר. אתמול נפגשתי עם חברה קרובה שהיא בחורה מחוברת ואינטואיטיבית להפליא ופתחנו את הסוגיה. החברה פתאום אמרה לי: "מה שעולה לי זה שהמשקל העודף הוא הגנה עבורך. מקום להסתתר." "לא יכול להיות" התנגדתי, "כי הרי מאז שאני עצמאית ועובדת מהבית המפגש שלי עם העולם החיצוני הצטמצם מאוד ואני מרגישה מאוד מוגנת ונוח לי עם חשיפה". "זה בדיוק זה. לא יודעת להסביר איך, אבל זה זה", החברה התעקשה.

אז חשבנו על זה עוד רגע ואז הבנתי: עד לפני שיצאתי לעצמאות הייתי צריכה להפגש ולהתמודד עם העולם החיצוני כל יום. וזה לא היה קל עבורי בכלל אך התמודדתי בכך ששמרתי על ארשת רצינית וחשפתי מעט מאוד. היה לי מעטה הגנה דיי קשוח.

מאז שאני עוסקת באופן מלא בעיסוקי הנוכחי אין לי צורך יותר במעטה הקשיחות שהיה שם קודם. אני הרבה יותר חשופה, הרבה יותר 'אני' ומאוד נוח לי עם זה. הבעיה טמונה כנראה במפגש שלי עם העולם החיצוני כשאני יוצאת מהבועה הנוחה והבטוחה שלי, שם כנראה הנפש מרגישה חשופה ונטולת ההגנות שהיו לה בעבר. וכך הגוף מתחיל לייצר שכבת הגנה שתשמור על הנפש ותספק לה מעטה בטוח וכשהנפש מחזיקה כל-כך חזק הגוף לא יכול לשחרר.

אז זאת העבודה שלי עכשיו. להתמודד עם תחושת החשיפה הזאת מול העולם. עם הפגיעות. עם השקיפות שלי.

אני משתפת אתכם כיוון שהסוגייה הזאת היא רלבנטית עבור רבים מאיתנו. אם יש לכם עניין עם המשקל שלכם תנסו לחשוב כיצד הקילוגרמים העודפים משרתים את הנפש. כי הם תמיד משרתים אותה. נסו לחשוב כיצד אתם יכולים לתת מענה לנפש שיהווה תחליף בטוח למשקל? זאת היא העבודה.

בהצלחה חברים. ומי שצריך עזרה עם זה... אני פה בשבילכם.

קרן סרדס - ייעוץ רוחני ואימון אישי

050-4898408

78 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page