top of page

התמודדות עם חרדה


הפעם הראשונה בה נתקלתי בצירוף המילים 'התקף חרדה' היתה כשהייתי בת 24 והיה לי חבר שאחת לחודשיים היה מתעורר באמצע הלילה בתחושה שהוא חווה התקף לב, לוקח את עצמו למיון, חוזר ואומר לי: "התקף חרדה". "מה זה? מתים מזה?" שאלתי בפעם הראשונה, "לא. זה פסיכוסומטי" הוא ענה. בשנים שלאחר מכן כבר למדתי על חרדה במסגרות לימוד שונות ובמרוצת השנים נתקלתי בחרדה מספר לא מבוטל של פעמים בחדר הטיפולים שלי. אני מודה שהיו לי הצלחות עם חרדה עוד לפני שבכלל הבנתי אותה לעומק וכנראה שכך התיידדנו. עם הזמן למדתי להכיר אותה טוב יותר והיא הסבירה לי יותר ויותר על מהות קיומה.

חרדה היא תוצאה של הדחקת רגשות. כאשר עולה בנו מחשבה טורדנית שמייצרת רגש לא נעים אנחנו לעיתים נוטים להדחיק אותם. יש לנו איזו מגירה סודית של הנפש שלשם נדחקות כל המחשבות המטרידות שלא בא לנו להתמודד איתן. זה פתרון דיי נחמד. הבעיה היא שלמגירה הזאת יש יכולת קיבולת מוגבלת וכשהיא עולה על גדותיה אנחנו מוצפים בכל התחושות הלא נעימות שהדחקנו עד עתה.

לחרדה יש תסמינים מאוד פיזיים. אנחנו קודם כל מרגישים אותה בגוף וזה מרגיש כאילו איבדנו שליטה על הגוף ואז מגיע הלחץ הנפשי מאיבוד השליטה הבלתי מוסבר. מי שחווה התקף חרדה משמעותי בחייו מכיר את הפחד הנוראי שמלווה אותו מאז לחזור ולהגיע שוב למצב כזה של איבוד שליטה. הפחד הזה מביא אותנו הרבה פעמים להמנע מלהתמודד עם החרדה ואז... אנחנו שוב חוזרים למעגל ההרסני של ההדחקה וחוסר ההתמודדות.

הרבה אנשים שמגיעים אליי מתייעצים אם כדאי לקחת טיפול תרופתי. אין לי דעה נחרצת בנושא, אני חושבת שזה תלוי סיטואציה. בגדול האופציה של הכדורים רק משתיקה את הסימפטומים ולא פותרת את הבעיה אך ישנם בהחלט מצבים שללא ה'השתקה' אין לנו את השקט הנפשי כדי להתפנות לטיפול רגשי ובמצבים כאלה טיפול תרופתי הוא ממש חיוני. במקרים בהם ניתן להשתיק את החרדה ללא כדורים לפחות לפרקים, המטופל יכול לחוות רגעים של שקט בהם ניתן להתבונן על המצב ולעבוד איתו.

דרך העבודה שלי עם חרדה מתקיימת בשלושה מישורים:

1. המישור המנטלי - בו אנו מנתחים את אפיזודות החרדה שלנו, מפרקים אותן לחלקים בניסיון להכיר את כל השלבים.

2. המישור הרגשי – אנו בודקים אלו רגשות אנחנו מדחיקים כשהחרדה עולה. מנסים לזהות מייד כבר עם הופעת הסימפטום הראשון מה הוא הדבר שחווינו או הרגשנו סמוך לאירוע ואותו דחקנו ל'מגירה'.

3. המישור האנרגטי - אנו מקבלים כלים כיצד להרגיע את הסימפטומים באמצעות נשימות, דמיון מודרך ועבודה עם אנרגיית ריפוי (הילינג).

אם אתם חווים חרדה ומרגישים שדרך העבודה הזאת יכולה להיות נכונה עבורכם אתם מוזמנים ליצור קשר.

*יחד עם זאת חשוב לי לציין שלפני שאני מתחילה לעבוד עם לקוח/ה חדש/ה אני בודקת את רמת ההתאמה בינינו ועד כמה אני יכולה לתרום לו/ה כמטפלת. הבדיקה נעשית מול ההדרכה הרוחנית שלי ואני מקבלת רק אנשים שרמת ההתאמה בינינו גבוהה במיוחד.

קרן סרדס – ייעוץ רוחני ואימון אישי

050-4898408

90 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page