top of page

מסרים לשנה החדשה


שנה חדשה מביאה איתה אנרגיה חדשה. בשבועות האחרונים הרגשנו תנודות אנרגיה חזקות כיוון שהרבה אנרגיה צריכה היתה להשתחרר עם סיומו של מחזור אנרגטי אחד והיערכות לקראת פתיחתו של מחזור חדש. בדיוק כפי שאנחנו בני האנוש עוברים תהליך של התבגרות והתפתחות בחיינו האישיים כך גם כדור הארץ עובר תהליכים משלו. שינויים גדולים מבקשים להתהוות בשנים האחרונות, שינויים המתחוללים בראש ובראשונה ברובד התודעתי שלנו, בני האנוש, ולאחר מכן תופסים צורה בעולם הגשמי. בשנים האחרונות אנחנו מדברים הרבה על חשיבותה של כוונה, של הצהרה ושל מימוש חזון. התפיסה שלנו היא זו שצריכה להשתנות לפני שנוכל לחזות בשינוי בעולם הפיזי.

כשמסתכלים על העולם שלנו היום נראה שיש שני ערוצים עיקריים של קיום: באחד יש הרבה מאוד התנגשויות של אנרגיה, התנגשויות של אמונות ותפיסות עולם, אנרגיה של אלימות, מלחמה, גזענות והוקעת השונה ואילו מנגד ישנו ערוץ חדש של אחדות, שיתוף פעולה, הזדהות עם האחר, תמיכה הדדית והושטת יד לעזרה. ניתן לראות את זה בכל חלקי העולם ובכל מיני מישורים. כולנו נעים בין שני הרצפים האלו של מלחמה ובידוד אל מול אחדות וקבלת האחר. אנחנו לרוב מזגזגים בין השניים אך בגדול אנחנו נעים יותר ויותר מתודעת הנפרדות אל תודעה של אחדות.

המסר עבורנו השנה הוא להבחין בשני הערוצים השונים ולבחור בכל רגע נתון באיזה מהם אנחנו צועדים. בכל רגע של זעם, כעס וחוסר סובלנות שאנחנו מפנים כלפי האחר (גם אם זה נהג חצוף שחתך אותנו בכביש) אנחנו בוחרים בנתיב של נפרדות. חשוב שנבחין שיש לנו בחירה בין אנרגיה של כעס לבין אנרגיה של חמלה במקומות וברגעים בהם בעבר יכולנו לראות רק אפשרות לכעס.

לא משנה באיזה צד של המתרס אתם עומדים תמיד יהיו דברים שמתנהלים בניגוד לאמונתכם ולמה שאתם תופסים כ'נכון'. כשאתם צועדים על נתיב הנפרדות אתם משקיעים הרבה מאוד אנרגיה, מחשבה ורגש בדברים שאינם לרוחכם. המסר שמגיע מגבוה עכשיו מבקש מכם לשים את הכוונה ואת האנרגיה שלכם בעשיית הדברים בדרך בה אתם מאמינים ולא בהטפת מוסר למי שעושה אחרת. ללא ביקורת, ללא שיפוט וללא תסכול מיותר – שימו את האנרגיה שלכם ביצירת המציאות שהייתם רוצים לברוא ולא בהשמעת מחאה וכעס על המציאות שלה אתם מתנגדים.

השנה החדשה קוראת לנו לברוא את המציאות המיטבית עבורנו ועבור הסביבה, להשקיע בבניית החדש ולא בהרס הישן. כדור הארץ משנה טקטיקה וקורא לנו להצטרף אליו. הוא מבקש שנהייה יצירתיים ובכל דרך אפשרית ניצור את החזון שלנו – כך שלא נצטרך לספר עליו לאחר אלא נוכל להמחיש אותו.

המעבר מאנרגיה של הרס לבנייה הוא בעיצומו ויחד איתו גם המעבר מתודעת חוסר לתודעת שפע. השפה משתנה. אנחנו לא מדברים יותר על 'מה שאין' אלא משנים פוקוס ל'מה שיש'. מי שממשיך להילחם מכלה את כוחו ובעיקר מביא לכך שנשברת רוחו ומי שמשקיע אנרגיה בבנייה וביצירה ירגיש חי ונמרץ יותר ומלא בהשראה.

זה לא משנה לאיזה מחנה לאומי או בינלאומי אתם משתייכים ואין לזה קשר לדעות פוליטיות. השינוי הוא באופן בו אתם מעבירים את הדיעות שלכם ופתוחים לקבל את האחר. אתם למדים עכשיו להביע את דיעותיכם בדרכים חדשות; לא בדרך שמכפישה את האחר אלא בדרך שמביעה את חזונכם וממחישה כיצד הדרך שלכם עובדת. "היו השינוי שאתם רוצים לראות בעולם" כפי שאמר זאת מהטמה גנדי.

שתהייה לכולנו שנה חדשה נפלאה מבורכת באנרגיה של התחדשות, יצירה ובריאה של מציאות חדשה. ובכל רגע נתון זיכרו לבחור אם אתם מגיבים או פועלים מתוך נתיב של נפרדות (אנרגיה של כעס, ביקורת, שיפוטיות והוכחת האחר) או מתוך נתיב של אחדות (לקיחת אחריות, חמלה, קבלת האחר ויצירת השינוי שאתם רוצים לראות).

552 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page