top of page

מי אתה הגבר ה'נעלם'?


מכירות את הגברים 'הנעלמים'? אלה שמעבירים איתך את הלילה הכי מדהים שבילית מזה זמן מה ואז בורחים בבוקר כמו גנבים ונעלמים להם אל האופק? מי מאיתנו לא מכירה?

אז בהתחלה את לא מבינה מה קורה כאן ואת בשלב הדאגה: "אולי קרה לו משהו? "אולי היתה תאונה? אולי אמא שלו חולה? אולי הוא הלך לאיבוד באמזונס ואין שם קליטה? אולי הכלב אכל לו את הפלאפון?" אולי... אולי... אולי...

ואז את מבינה שיש לך פה עסק עם 'נעלם'. השלב הזה הוא שלב ההתפכחות אחריו מגיע שלב הזעם בו את מוחקת אותו בהפגנתיות מהוואטסאפ, הפייסבוק ואפילו מ'גוגל מאפס' ליתר בטחון.

חקרתי רבות בחיי את סוגיית ה'נעלמים' ולאחר שנים של למידה מתוך חוויה אישית וסיפורי מקרה של לקוחותי איבחנתי את המניע הנסתר של אותם בחירי לב מאכזבים: פחד.

טוב, לא חכמה. גם אתן בטח עליתן עליו...

אבל בזמן אמת קשה לנו לתפוס התנהגות כזאת ולרוב אנחנו חוות את זה כדחייה ומתחבטות קשות בסוגייה הבלתי פתורה: "איך זה יכול להיות שהיה חיבור כזה מדהים ועכשיו הוא נעלם??!? איך??"

באמת איך?

אז אכן אנחנו יצורים שונים ואני לא מתכוונת רק כגברים ונשים אלא בכלל כבני אדם. הרי לא כל הגברים נעלמים ולא כל הנשים חוו מפגש כואב עם גבר נעלם. זה מין שילוב קטלני כזה של שני סוגי אישיות שמתנגשות כמו תאונה חזיתית. לרוב זה קורה כשהאשה היא מאוד רגישה ובעלת נטייה קלה לדרמטיות וגבר שקצת נלחץ מאינטנסיביות רגשית. (ולא! לא כל הגברים והנשים נופלים להגדרות האלו)

אז מה קורה לו לגבר ה'נעלם'?

הוא חווה לחץ ופחד ממפגש אינטנסיבי גדוש ברגשות ובמשיכה מינית וחושש שמא כל ההורמונים האלו ישבשו אותו על דעתו ויגררו אותו, לא עלינו, לגילויי אהבה ואינטימיות שעלולים לערער את יציבות עולמו. אז הגבר ה'נעלם' בורח. אין לו אפשרות לומר לנו שהוא אינו מעוניין (כי גם זה נתפש גילוי של רגש) והוא חושש שאם יפתח בשיחה כזאת הסומק על לחיו והמבוכה יסגירו את רגשותיו האמיתיים ומשם הדרך למטה תלולה מאוד... לכן הוא נוקט בטקטיקה הבטוחה ביותר - הימנעות מהיתקלות חזיתית עם הגורם המאיים (שזה אנחנו, למי שהתבלבלה).

ואנחנו - נסערות מבולבלות, הורמונליות ולעיתים אף מעט מוטרפות, לא מבינות מה קרה פה עכשיו. "האם דמיינתי? האם אני חיה בסרט? האם אני כל כך היסטרית ומלחיצה שאי אפשר אפילו לשלוח לי סמיילי אחד מסכן ולכבד אותי בפרידה ראויה? ככה? להשאיר אותי בלי כלום? באפילה?"

כן, כן.

הרבה פעמים כשאני בודקת בכלים התקשוריים שלי מה לעזאזל קרה שם אני מרגישה חיבור מאוד חזק ועוצמתי ויכולה לגמרי לראות שהבחור היה בעניין. אפילו יותר מדיי בעניין. יותר מדיי בשביל להיות מסוגל להמשיך את זה ולשמור על יציבות רגשית ויותר מדיי כדי לסיים את זה בצורה כנה ומכבדת, מתוך תקשורת ישירה.

לפעמים, זה עניין של זמן והבחור חוזר ואפילו מודה באמת הקצת מביכה, כמו שקרה ללקוחה שכתבה לי השבוע מייל שכותרתו: 'צדקת'. איזה כיף לקבל מייל כזה. אחרי היעלמות של מספר חודשים ה'נעדר' התוודה שבכל הפעמים שנעלם זה היה מכיוון שהיא ממש ממש מוצאת חן בעיניו והוא נלחץ.

אנחת רווחה. אנחנו לא משוגעות, לא דמיינו – זה באמת קרה. הנה, 'נעלם' אחד הודה.

התרגשתי להיות צודקת במקרה הזה לא רק בשביל הלקוחה היקרה שלי אלא בשביל כל אותן נשים שחוו היעלמויות בחייהן. אז הפוסט הזה מוקדש באהבה לכל אותן נשים עוצמתיות, מדהימות, רגישות וכן... גם אמוציונליות להן האביר ברח ללא כל הסבר אל עבר השקיעה והשאיר אחריו אבק של מבוכה.

קרן סרדס - ייעוץ רוחני ואימון אישי

050-4898408

475 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page