top of page

לחבק את הפחד


יש מישהו שלא חווה פעם פחד בחייו?

שאלה מיותרת.

פחד הוא חלק אינטגרלי מחווית החיים שלנו ובכל רגע נתון של חיינו נמצאים בתודעה שלנו פחדים שהולכים איתנו ומשפיעים על הבחירות שאנחנו עושים. אבל שאלתם את עצמכם פעם לשם מה יש לנפש שלנו צורך בפחד וכיצד בדיוק הוא משרת אותנו?

מנקודת מבט נשמתית לפחד יש תכלית מהותית ביותר בתהליך ההפתחות שלנו. הנשמה נכנסת לכל מחזור חיים עם רשימה של חוויות עבר וטראומות שהיא מבקשת לתקן. התיקונים נקבעים בתכנון מפורט וקפדני בליווי המדריכים הרוחניים שלנו ובשיתוף עם נשמות מוכרות שליוו אותנו בגלגולי חיים קודמים.

לאחר שמסתיים גלגול חיים הנשמה מגיעה אל המימד הרוחני שם היא עורכת חשבון נפש עם עצמה ובודקת אלו שיעורים היא הצליחה ללמוד ולממש בחיים שהיו ואלו חוויות שליליות היא צברה שהשפיעו עליה קשות וטלטלו אותה. במימד שבין הגלגולים הנשמה עוברת תהליך של עיבוד וריפוי לכל אותן חוויות שעברה אך כיוון שמדובר בחוויות שנחוו במימד הארצי חלק מהתיקון עבור אותן חוויות צריך גם הוא להיעשות במימד של החיים הארציים. זוהי הסיבה שהנשמה בוחרת חוויות חיים דומות, אירועים ומפגשים עם נשמות מאותן גלגלולים כדי לעורר בנו את אותם תחושות ורגשות שעלו בנו בחווית המקור ובכך ליצור קרקע פוריה למימוש התיקון בחווית החיים הזאת.

הרבה פעמים אין צורך בשחזור הטראומה עצמה אלא מספיק שנזכר ברגשות שטריגר מסוים מעלה בנו כדי שניצור שינוי. למשל, אשה שחוותה התעללות קשה מבן זוגה ואף נרצחה במהלכה יכולה בחיים האלה לפגוש את אותה נשמה שפגעה בה בחיים קודמים, להכנס איתה לזוגיות אבל ברגע שהיא תחוש איום לאלימות או אגרסיביות מצד אותו בן הזוג בחיים האלה היא תחליט להפרד ולא להמשיך את היחסים. זוהי דוגמה לתיקון שאינו מצריך את שחזור הסבל והכאב מאותם חיים אלא רק מדליק נורת אזהרה שמאפשרת בחירה חדשה. נשמות שעוזרות לנו לעבור תיקון משמעותי כמו בדוגמה שנתתי הן נשמות שמאוד קרובות אלינו ובמסגרת ההסכם הנשמתי שלנו איתן לוקחות חלק מרכזי בשיעור ובתיקון שלנו.

אז איך כל זה קשור בפחד?

פחד הוא נורת אזהרה שמזכירה לנו שמשהו בחוויה שאנחנו עומדים לחוות עלול להיות מסוכן. לפעמים נורת האזהרה באה באמת להתריע בפנינו על מצב של סכנה קיומית ממשית אבל הרבה פעמים היא מתריעה על סכנה אפשרית במקומות שלא יחוו כמסוכנים עבור מישהו אחר למשל. אלו הם המקומות בהם הנשמה מבקשת שנתמודד עם הפחד. כלומר, נורת האזהרה שנדלקת היא ספציפית עבורנו והיא מזכירה לנו טראומה קדומה אבל מבקשת מאיתנו להתמודד ולבחור אחרת הפעם כדי שנוכל לרפא את הצלקת שאנחנו סוחבים איתנו.

כשאנחנו פועלים מחוסר מודעות ומפותחות אישית נמוכה אנחנו יכולים לקפוץ אל האש ופשוט לשחזר את הטראומה שהיתה. האתגר שלנו כאנשים מתפתחים הוא להתחבר להכוונה הפנימית שלנו ולאינטואיציה ולבדוק עם עצמנו: האם אני פועל מתוך כוח של הרס עצמי או האם מתוך כוח בונה של התמודדות לשם יצירת תיקון?

לסיכום, כל פחד הוא הזמנה להתפתחות גבוהה יותר. הפחד בא להזכיר לכם שיש לכם ממה לחשוש וכבר נכוותם בסיטואציה דומה בעבר אך יחד עם זאת הפחד מושיט לעברכם יד ומציע לשנות את סוף הסיפור הפעם ולנקות מנתיב נשמתכם טראומה עתיקה.

אז בפעם הבאה שאתם מאוד מפחדים ממשהו, תבדקו עם עצמכם האם הפחד מביא איתו הזמנה לגדילה ולהפתחות ואם אתם מזהים את הגדילה שהוא מבטיח - תשעשו מה שנדרש כדי להעיז ולקפוץ למים.

798 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page