top of page

7 הצ'אקרות בשימוש יומיומי

עודכן: 3 באוק׳ 2023



הצ'אקרות הן מרכזים אנרגטיים בתוך השדה האנרגטי שלנו הממוקמות על ציר אנרגטי שנקרא 'צינור האור' (Spiritual Cord) עליו הן סובבות. לכל צ'אקרה ישנו אזור בגוף עליו היא אחראית והזרימה האנרגטית דרכן מווסתת את זרימת האנרגיה לאיברים.

אך התפקוד של הצ'אקרות אינו פיזי בלבד. יש להן השפעה גם על מצבנו המנטלי, הרגשי, האנרגטי והרוחני. אני אוהבת להתייחס אל 7 הצ'אקרות כאל שבע רמות קיום. כל צ'אקרה מייצגת רמת קיום אחרת, מהרמה הבסיסית ההישרדותית ביותר עד הרמה הרוחנית הגבוהה ביותר של חיבור אל האני הגבוה ואל ההדרכה הרוחנית.


מה שקורה לנו בחיי היומיום זה שאנחנו יוצאים הרבה פעמים מאיזון מכורח נסיבות החיים שמושכות אותנו לכל מיני כיוונים. הרעיון הוא להכניס למודעות את מערכת הצ'אקרות ולשאול את עצמנו, מפעם לפעם, עד כמה כל 7 רמות הקיום הללו מאוזנות בתוכנו ברגע הזה.


אז קודם כל חשוב שנכיר את המאפיינים הבסיסיים של כל צ'אקרה ותפקודיה:


צ'אקרת הבסיס – קשורה בקיום הבסיסי ביותר, בהישרדות, בחומר, כסף, אוכל, פעילות פיזית.

צ'אקרת המין – קשורה ביצירה, ברבייה, בתשוקה, בהנאות ובעונג.

צ'אקרת מקלעת השמש – קשורה במיקומנו בתוך החברה, בתרומה הקהילתית שלנו, בייעוד, משפחה, מנהיגות ובטחון עצמי.

צ'אקרת הלב – חמלה ואהבת עצמית, אהבה לאחר, תקשורת נקייה מהלב, אינטימיות, היכולת לסלוח.

צ'אקרת הגרון – ביטוי בכל הרמות: אישי, רגשי, רוחני, יצירתי, מקצועי. היכולת להשמיע את קולנו ולבטא את צרכינו, מימוש.

צ'אקרת העין השלישית – כיוון, חזון, מיקוד, תכנון קדימה, אינטואיציה, חכמה וידע.

צ'אקרת הכתר – חיבור לאני העליון, להדרכה הרוחנית, יכולת לראות את התמונה השלמה, להבין דברים דרך פריזמה רוחנית, להתרומם אל מעבר לארצי ולראות את הכוונה הגבוהה מאחורי הדברים.


בכולנו קיימות כל 7 הפונקציות הללו ובכל רגע נתון אנחנו חושבים, מרגישים ופועלים מתוך לפחות אחד ממרכזי האנרגיה הללו. ישנן תקופות בהן צ'אקרות מסויימות נמצאות ביתר פעילות ולכן כדי להחזיר את עצמנו למצב של איזון אנחנו צריכים באופן מודע להפעיל צ'אקרות אחרות.


למשל:


בתקופות של דאגה כלכלית צ'אקרת הבסיס מושכת את תשומת הלב, אנחנו חווים סטרס ולאו דווקא מצליחים לפתור את הסיטואציה. במצבים כאלו חשוב להפעיל דווקא את הצ'אקרות הגבוהות (העין השלישית והכתר) כדי להצליח למצוא פתרונות, ולצאת ממעגל החרדה/דאגה שלא מוביל לשום מקום.

הפעלה של הצ'אקרה זה אומר התעסקות בפעילות שהצ'אקרה אחראית עליה. לדוגמה: כדי להפעיל את צ'אקרת העין השלישית נוכל באופן מודע לעסוק בתכנון קדימה, ביצירת חזון, במדיטציות שפע...


במצב הפוך יכול להיות שהצ'אקרות הגבוהות הן ביתר פעילות ואז אנחנו עסוקים יותר בתכנון, בלמידה, בחזון (ולפעמים גם בפנטזיה) ומתקשים דווקא בעשייה ובהוצאה של דברים אל הפועל. במקרה כזה כדאי שנפעיל באופן מודע את הצ'אקרות התחתונות; נעשה ספורט, נעסוק ביצירה, נצא אל הטבע, נעשה פעילויות שיחזירו את הפוקוס אל הגוף וימשכו את עודף האנרגיה מלמעלה למטה.


בגדול שלושת הצ'אקרות התחתונות הן צ'אקרות יותר ארציות שקשורות בפעילות ארצית/גופנית ואילו שלושת הצ'אקרות הגבוהות קשורות יותר ברוח, חזון ורעיונות ובאמצע ביניהן נמצאת צ'אקרת הלב שמחברת אותנו לפונקציה האנושית החשובה ביותר – רגשות – ודרכם מחברת אותנו אל האינטואיציה והרצון האלוהי.


בנוסף, כדי לחזק צ'אקרה מסויימת אנחנו יכולים ללבוש או להקיף את עצמנו בצבע של הצ'אקרה, לאכול ירקות / פירות בצבע הצ'אקרה, לעסוק בפעילות שקשורה בצ'אקרה ורצוי מאוד לעשות גם מדיטציות לאיזון הצ'אקרות. למי שיש ניסיון ברייקי או היליניג אפשר כמובן גם לשלוח אור וריפוי אל הצ'אקרות כדי לאזן מצבי חוסר או עודף.


אז לסיכום, יש לכם צ'אקרות ורצוי שתהיו במודעות אליהן על מנת לאזן את עצמכם בריאותית, מנטלית, רגשית ורוחנית. המודעות אל הצ'אקרות מחזירה רוגע ושלווה אל חיינו וגם מאפשרת לנו לבחור את רמת הקיום בה אנחנו מבקשים להיות בכל רגע נתון במסע התפתחותנו.


ולמי שרוצה להרחיב קצת וללמוד עוד על צ'אקרות ותרגולים רוחניים אחרים לאיזון הרוחני-מנטלי-רגשי ופיזי - קורס תקשור חדש יוצא לדרך אחרי החגים בשני מחזורים: ערב ובוקר.


פרטים והרשמה כאן בקישור:


https://www.kerensardes.com/channeling-your-spirit-guides-course

470 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page