top of page

אוטיזם והעידן החדש

עודכן: 26 במרץ



אנשים על הספקטרום האוטיסטי הם בעצם נשמות של העידן החדש, במילים אחרות אלו נשמות פחות ארציות אשר מהסיבה הזאת קשה להן להיטמע במרקם האנושי הארצי ותפקידן להביא תדר אחר לכדור הארץ בתקופה הסוערת והלא יציבה הזאת על מנת לתמוך בתהליכי הריפוי והבנייה מחדש שנדרשים כעת על פני האדמה הזאת. לרבים מאיתנו הנחשבים נורוטיפיקליים (אנשים "נורמליים" שהם לא על הרצף) אך שייכים לקבוצת ה"אמפתיים" או נשמות העידן החדש יש תכונות אוטיסטיות שהולכות וגוברות עם השנים עד שניתן אפילו לומר שגם אנחנו נמצאים על הספקטרום רק בקצה של התפקוד הגבוה שלו.


ל"אמפתיים" הנורוטיפיקליים יש יכולת גבוהה להסוות את השונות שלהם ולהתנהג באופן יחסית נורמטיבי, אך יחד עם זאת ככל שהם יותר נאמנים לייחודיות שלהם ונותנים לעצמם את החופש להיות שונים, הם מתחברים לתכונות היותר אוטיסטיות שלהם כגון:

 

-          רתיעה ממגע פיזי של נימוס חברתי (כמו חיבוקים ונשיקות),

-          התרחקות מאירועים המוניים

-          תקשורת יותר כנה וישירה  

-          פחות שימוש בציניות

-          קושי להסתכל בעיניים (מרגיש חשוף ופולשני)

-          צורך לבלות יותר זמן לבד בחקירה של תחביבים ותחומי עניין

-          סיבולת נמוכה לרעשים ולריחות חזקים

-          הימנעות מאינטראקציות חברתיות

-          צמצום המעגל החברתי

-          צורך בסדר ושגרת יום אישית כלשהי

-          הצבת גבולות מול הסביבה

 

 

חלקכם יכולים אולי לזהות בעצמם את התכונות האלו ההולכות ומתגלות. אני בהחלט יכולה להזדהות עם רוב התכונות ברשימה.

 

המסר שמתווך אלינו מהמימדים הגבוהים בנוגע לאוטיזם הוא שאלו הנמצאים על הרצף האוטיסטי הם מתנה לאנושות. יש להם תדר אנרגטי מאוד גבוה וזהו ההסבר האנרגטי ל"חוסר ההתאמה" שלהם ולצורך שלהם להגן ולשמור על התדר הגבוה הזה. השדה האנרגטי שלהם מפיץ אור מאד נקי ולכן כל הפרעה אנרגטית מצד הסביבה מערערת אותם ונחווית כצרימה בשדה הנקי הזה.

 

הם נשמות טהורות ופחות ארציות מכולנו לכן הם מגלמים את הביטוי הנשמתי על פני כדור הארץ באופן הכי נקי, כפי שהוא היה כשבני האדם היו נאמנים לנשמה שלהם ולא צייתנים להתניות החברתיות. השליחות שלהם בכדור הארץ היא להפיץ את האור הנקי והטהור שלהם על מנת לעזור לאנושות להעלות את התדר כמה שניתן לאחר מאות שנים אפלות בהן התדר האנושי היה מאוד נמוך.

זוהי ההסיבה העיקרית לכך שהם:


  •   לא רואים צורך במגע חברתי כמו נשיקות וחיבוקים

  • הם לא מכירים ציניות כי זו הרי תקשורת ארצית שהיא ממש לא בתדר החמלה של הלב. התקשורת שלהם היא כנה, ישירה ומאוד נאמנה לאמת

  • הם מאוד קשובים לצרכים שלהם וכל זיוף או תזוזה משם גורם להתפרצות רגשית ומחאה מצידם

  • הם סובלים מחרדות שהן ביטוי לחשיפה לאנרגיה נמוכה של הסביבה שצורמת להם

  • הם סובלים ממה שנקרא מלטדאון – התמוטטות עצבים רגשית שהיא הדרך שלהם לנקות את עצמם מכל האנרגיות הנמוכות שהם אספו באופן בלתי רצוני מהסביבה. כך הם מנקים את השדה האנרגטי שלהם וחוזרים לאיזון.

 

הם פשוט בני אדם שחיים ברמת נאמנות עצמית מאוד גבוהה ויש לנו הרבה מה ללמוד מהם.

כשהם נולדים למשפחה שיודעת להכיל אותם ולא מנסה לנרמל אותם אלא פשוט לקבל אותם וללמוד מהם,  חווית החיים שלהם ושל המשפחה יכולה להיות הרבה יותר הרמונית.

 

אני מאמינה שאם האנושות כולה היתה על הספקטרום העולם שלנו היה הרבה יותר יפה, שקט והרמוני.

 

אני מקווה שהפוסט הזה יעזור לכם להבין ולהעריך אוטיזם באופן אחר ואולי אף לזהות את התכונות האלו בעצמכם ולקבל אותן באהבה.

 

לסיכום אני אגיד שהמפגש שלי עם אוטיזם מגיע דרך לקוחות שלי שהן אמהות לילדים אוטיסטים וכשאני מתקשרת עבורן את הצרכים של הילד אני מזדהה איתו ומבינה את עולמו. זה תמיד מרגש אותי להתחבר לנשמה של הילד ולהבין את הבקשה העמוקה שלו. דוגמה למסר כזה היתה לאחרונה עבור ילד שמתקשה לישון בלילה. המסר שהתקבל עבורו הוא שהוא זקוק לאווירה שתיתן תחושה של 'עולם אחר' בחדר. קיבלנו הנחייה לרכוש עבורו מנורת לילה מאוד ספציפית שהאמא לאחר מכן דיווחה לי שהוא מאוד מתחבר אליה ואפילו רוצה היא תהייה מונחת על המיטה כשהוא ישן.

 

וברמה האישית – אני לחלוטין מרגישה שאני מפתחת יותר ויותר תכונות אוטיסטיות שעוזרות לי להיות יותר נאמנה לעצמי ולחיות יותר בהרמוניה עם עצמי ועם הסביבה. אני מרגישה שאני לומדת מאנשים על הרצף את האומץ והליגיטמציה לדייק את צרכיי (ואת התבודדותי) מול הסביבה.

 

ולסיום אציין שההשראה לכתוב את הפוסט הזה עלתה בעקבות צפייה בפרק האחרון של "טאבו" של חנוך דאום בכאן 11 בנושא אוטיזם. אני ממליצה לצפות.






356 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page