top of page

גירושים בפרספקטיבת הנשמה


גירושים זה דבר שהפך בימינו לדבר נפוץ ביותר. יש שיגידו שאנחנו היום ממהרים להתחתן בקלות ראש ולא בוחנים את הדברים לעומק ויש שיגידו שאנחנו דור של מפונקים שלא יודעים להתמודד עם קשיים ומרימים ידיים מהר מדי. יכול להיות שבחלק מהמקרים זה נכון אך יחד עם זאת יש משהו בתופעה הזו שמסונכרן מאוד מבחינה רוחנית עם העידן החדש והתקופה בה אנחנו חיים היום.

העידן החדש, כשמו כן הוא - הוא עידן בו חוקי העולם הישן מתנפצים. העולם הישן ממנו אנחנו משתחררים אט אט הוא העידן בו שגשג המוסד הפטריאכלי, עידן השלטון הגברי.

השיעורים הגלובליים שאנחנו עוברים ברמה האישית והאנושית הם שיעורים שקשורים במעמד האישה אל מול מעמד הגבר.

ברוב גלגולי החיים האחרונים שלנו לקחנו חלק מחיים בתרבויות שונות בהן כנשים נאלצנו לוותר על השמעת הקול שלנו, על המימוש שלנו ועל חופש הבחירה שלנו. כמו כן הרבה פעמים נכפו עלינו נישואי שידוך וכל עולמנו עסק בטיפוח הבית וגידול הילדים תוך דיכוי הרצונות והשאיפות שלנו לביטוי עצמי ולמימוש. נשים לא יכלו להשתחרר מנישואים, לא היתה להן זכות הבחירה הזאת. בנוסף, בניגוד לגבר, הן לא יכלו לנהל רומנים או לבגוד בגבר שלהן כיוון שבתרבויות רבות היו משלמות על כך מחיר בחייהן.

נשים שנולדו בעידן הנוכחי למדינות חופשיות ומערביות באו בעיקר לחוות את התיקון שלהן לחוויות האלו. התיקון שלנו היום הוא להתחתן מתוך תשוקה וחיבור של הלב ולממש את החופש שלנו בהשתחררות מנישואים שאין לנו בהם כבר תשוקה ואהבה.

הכמיהה של הנשמה היא להנות מהחופש שמתאפשר לה בעידן הנוכחי ולממש את רצונה החופשי.

בנוסף לתיקון הנשמתי הגלובלי של נשים בעידן שלנו קיים גם עניין המשפחה החדשה הכולל בתוכו מבני משפחה חדשים. המבנים האלו כוללים משפחות אלטרנטיביות למבנה הפטריאכלי ובהם ישנן משפחות יחידניות, חד הוריות, חד מיניות ואליהן מצטרפת גם הקונסטלציה המשפחתית של זוגיות פרק ב’ + ילדים מנישואים קודמים. התיקון ברמה האנושית הוא לקיים משפחות בקונסטלציה אחרת ממה שהכרנו עד היום.

גם הילדים שהם הרבה פעמים הסיבה להמנע מגירושים – הם נשמות שנולדו לעידן שבו גירושים זה דבר נפוץ. מבחינה חברתית הסביבה היום ערוכה הרבה יותר להכיל את השינוי שהם עוברים ומבחינה נשמתית חשוב לזכור שהנשמה שלהם ידעה על האופציה הזאת כאשר בחרה בזוג ההורים. כלומר החוויה הזו היא חלק מנסיבות חייו המעצבות של הילד ולאו דווקא בהכרח לרעה, לפעמים הוא גם יכול לצאת מאוד מורווח מהסידור החדש.

ולסיום, הסיבה הנוספת והחשובה לא פחות לכך שרוב הנישואים לא מחזיקים מעמד עד סוף החיים היא הסיבה שבעידן הנוכחי השיעורים הנשמתיים מואצים ואנחנו פוגשים הרבה סולמייטס בגלגול חיים אחד, איתם אנחנו מרפאים ומנקים קארמה ישנה מגלגולים קודמים. הנשמה מנקה הרבה קארמה באמצעות מפגשים זוגיים ולכן בעידן רוחני בו ההתפתחות שלנו היא מואצת, הנשמה רוצה לפגוש הרבה נשמות שאיתן יש לה ריפוי ועבודת התפתחות לעשות. אם נהייה נשואים לאותו אדם רוב שנות חיינו, מתי נספיק לעשות את כל העבודה הקארמתית הזאת?

אז הגיע הזמן להסתכל על גירושים מזוית מבט אחרת. כזאת שלאו דווקא רואה את זה ככשלון אישי אלא כאבן-דרך במסע ההתפתחות האנושי שלנו. זה לא אומר שההדרכה הרוחנית תמיד תייעץ לנו להפרד אבל היא בהחלט תמליץ על כך כשזה ברור שהשיעור הנשמתי המשותף הסתיים.

1,225 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page