top of page

סיפורי נשמות: גלגול חיים ברוסיה של מלחה"ע ה-2


סיון (שם בדוי) היא בחורה צעירה בעלת עסק קטן לתכשיטים שהיא מעצבת. היא באה אליי כיוון שהיא מרגישה שיש לה סוגייה כלשהי שקשורה בכסף. כסף לא "נדבק" אליה, הוא כל הזמן חסר והיא כל הזמן במרדף ומרגישה שזה משהו שחזק ממנה ושהיא לא מצליחה לטפל בו ברמה המודעת ולכן מחליטה לנסות לטפל בסוגייה בדרך הנשמתית.

אני מתחברת אל ההדרכה כדי לראות מאיפה הנשמה הביאה את הקושי הזה. ההדרכה לוקחת אותי אל משפחת אצולה יהודית ברוסיה של תחילת המאה. אני מבינה שאב המשפחה הוא איש בעל מעמד גבוה בחברה ואף נראה שהוא יועץ לממשל הסובייטי.

מדובר במשפחת אצולה שהייחוס שלה הולך איתה מזה דורות. הנשמה מראה שבאותו גלגול היא אחת הבנות במשפחה והיא בתחילת שנות ה-20 לחייה. התקופה המדוברת היא התקופה שלפני מלחמת העולם השנייה. מצב היהודים באירופה הולך ומחמיר אך אב המשפחה מאמין שבשל מעמדו הכלכלי ועמדתו הבכירה כיועץ לממשל הוא מוגן.

באיזשהו שלב רדיפת היהודים הקיצונית מגיעה גם לרוסיה ואף אחד לא חסין למה שקורה.

המשפחה נלקחת בכוח מהבית ומתפזרת בין מחנות עבודה שונים.

הנשמה מספרת איך התגלגלה למחנה שהתנאים הפיזיים היו בו קשים ביותר. היא, שמורגלת היתה לאמבטיות שמנים וחלב צריכה לשרוד עכשיו תנאי אקלים קשים בקור נוראי והגוף שלה פשוט לא עומד בעומס.

הכעס שעולה בה הוא על כך שהיא חלשה יותר מהנשים האחרות במחנה, שעור הידיים שלה עדין מדיי, שאין לגוף שלה עמידות בפני התנאים הקשים.

הנשמה כועסת כי היא מרגישה שהכסף והמעמד הותירו את בני משפחתה שאננים. הכסף הבטיח הבטחה כוזבת של בטחון ושקט לכל החיים, של סעודות פאר וקונצרטים, של בגדים חמים ותנאי מחייה מפנקים. הכסף לא הכין אותה למה שהיא חווה כאן. הנשים האחרות הגיעו יותר מוכנות לטענתה, יותר מחוספסות והיא לא הוכשרה מראש לשרוד בתנאים קשים.

הנשמה כועסת על ההבטחה השיקרית של הכסף. היא כועסת על כך שהשאננות מנעה מאבא שלה לעזוב את כל הפאר וההדר מאחור ולברוח מרוסיה כשעוד התאפשר. הכסף שיבש את סדרי העדיפויות.

וכך הנשמה הזאת מגיעה לחיים האלה עם בחירה לא לאגור כסף. אין לה עניין בכסף בחיים האלה, היא לא רוצה שימכור לה אשליות. היא מעדיפה להיות חזקה ולשרוד.

הריפוי של הנשמה התאפשר רק כאשר הבטחנו לה שגם אם יהיה לה הרבה כסף בחיים האלה היא לא "תרדם בשמירה". היא תמיד תדאג להכין את עצמה ואת בני ביתה גם לימים קשים שעלולים לבוא. ועם התנאי הזה הנשמה הסכימה לשחרר את הטראומה ואפשרה לנו לעשות עבודה של ריפוי שם. היא מסכימה להכניס כסף מחדש לחייה מתוך הבטחה לעצמה שהיא תקפיד לא להיות שאננה גם כשיהיה לה הרבה ממנו.

בסיפור הספציפי הזה היתה ממש תחושה של מערכת יחסים כמעט אנושית מול הכסף. עלה פה כעס וההאשמה כלפי ה"כסף" כישות בפני עצמה. השבר ביחסים עם הכסף היה כל כך עמוק שגם אחרי הריפוי הזה היינו צריכות לעשות עבודה נוספת גם ברמה הארצית של התנהלות עם הכסף ביומיום.

הדוגמה הזאת ממחישה איך בינינו ובין דברים שאנחנו רוצים להשיג בחיים האלה יש לפעמים משקעים עמוקים ובלתי מוסברים שרק בהצצה אל עולם הנשמה ותת-המודע אנחנו יכולים להתחיל לפתור אותם.

כאשר אין לכם יכולת למצוא הסבר הגיוני לאיזושהי סוגייה שחוזרת על עצמה בחייכם הנשמה מבקשת מכם לצלול איתה פנימה ולהגיע אל הזכרונות העמוקים שנמצאים ברמת תת-המודע ו"לפצח" מה השתבש שם בעבר.

גלגול החיים הנוכחי הוא הזדמנות עבור הנשמה לחולל ריפוי ותיקון לדברים אותם לא יכלה לתקן בגלגולי חיים קודמים.

כל קושי שעולה בחייכם יש לו תכלית והוא טומן בחובו הזדמנות לריפוי.

עבודה על תת המודע היא כלי מאוד משמעותי להתפתחות. יש היום הרבה סוגי טיפולים ומטפלים אשר עובדים ברובד הנשמה ותת- המודע בכלים שונים ומגוונים כך שאתם יכולים למצוא לכם את סוג הטיפול שאתם יותר מתחברים אליו.

ואם אתם מתחברים לכלי שאיתו אני עובדת אתם מוזמנים להכנס לקישור, ולהתעדכן בפרטים של פגישת ייעוץ הרוחני:

קרן סרדס - תקשור התכנית הנשמתית

050-4898408


911 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page