top of page

צ'ארלס וקמילה - אהבה בין להבות תאומות

עודכן: 11 בספט׳ 2022


לכו תבינו את הנסיך צ’ארלס… התחתנת עם נסיכה. לא סתם נסיכה אלא נסיכה אמיתית, יפה, אינטליגנטית, צנועה, ביישנית, רגישה… כל אחד היה חולם על נסיכה כזאת ואילו אתה צ’ארלס בוגד בה עם אשה מבוגרת יותר, הרבה פחות יפה, הרבה פחות אהודה… מה השתבש אצלך?

אז זהו, שאי אפשר לומר שמשהו השתבש אפשר רק להעריך ואף לקנא בסיפור האהבה האמיץ והעיקש ששרד פה כנגד כל הסיכויים ולימד איתנו שאהבת אמת אי אפשר לנצח גם אם את נסיכה קסומה מהאגדות או אפילו מלכת אנגליה.

סיפורם המפורסם של הנסיך צ’ארלס וקמילה בולס פארקר הוא דוגמה מצויינת לסיפור אהבה של להבות תאומות: בראש ובראשונה מדובר באהבה ממבט ראשון - קמילה וצ’ארלס הכירו לראשונה בשנת 1970 והתאהבו זה בזו באופן מיידי. הם יצאו יחד כשנה עד שצ’ארלס התגייס לחיל הים ועזב את אנגליה למספר חודשים ארוכים.

האלמנט הנוסף שמאפיין הרבה סיפורים של להבות תאומות הוא אהבה בלתי אפשרית. במקרה הזה לבני הזוג היה ברור שסיפור האהבה שלהם לא יקבל את אישורו של ארמון באקינגהם מאחר וקמילה לא עמדה בסטנדרטים הנדרשים לתפקיד רעיית יורש העצר הבריטי. וכך בזמן שהותו של הנסיך בחו"ל דאג אביה של קמילה לחתן אותה במהרה עם קצין בכיר בצבא הבריטי כדי למנוע מצב של מפח נפש פומבי ואילו צ’ארלס שבור הלב התחתן לבסוף עם הנסיכה דיאנה. אך כל התארים והאיסורים לא הצליחו להפריד בין שתי הלהבות האלו וזה היה רק עניין של זמן עד שהרומן ביניהם יוצת בשנית.

לאחר שנים של רומן בסתר וגם לא כל כך בסתר ואף שנים לאחר גירושיו של צ’ארלס מדיאנה, הוא דבק בעקביות בקמילה בצורה גלויה ופתוחה אך מאחר ודבר הבגידה היה ידוע לציבור והמיט קלון על בית המלוכה, המלכה ניסתה לעשות הכול כדי לגרום לצ’ארלס לסיים את הרומן.

אך להבות תאומות לא ניתן להפריד בקלות. באומץ רב דבק, יורש העצר הבריטי, שכל חייו חונך לעמוד בציפיות המוכתבות לו ולשרת את העם, בסיפור האהבה הלא לגיטימי שלו.

בסופו של דבר כאשר היה ברור שמה שלא יהיה - צ’ארלס לא יעזוב את קמילה ,הציבה המלכה אליזבת אולטימטום בפניו: או שאתה עוזב אותה או שאתה מתחתן איתה.


בסיפור הזה נוצר מצב חסר תקדים בו יורש העצר נחשף בצורה פומבית בסיפור בגידה ואף מתחתן עם אהובתו הגרושה, רק שהפעם לראשונה בהיסטוריית בית המלוכה הבריטי - הזכות לכס המלכות אינה נלקחת ממנו.

סיפור הלהבות התאומות שקדם להם היה הסיפור של אדוארד השמיני, דודה של המלכה אליזבת’, שהיה יורש העצר הטבעי לאחר שאביו, המלך ג'ורג', נפטר. אולם תוך פחות משנה בתפקיד המלכותי הודיע אדוארד על התפטרותו כיוון שבחר לחיות לצד אהובתו שנוסף לכך שהיתה אמריקאית היתה גם גרושה פעמיים. עם התפטרותו עבר הכתר לאחיו הצעיר, אלברט (אביה של המלכה אליזבת’), שסבל מגמגום ולא היה מוכן כלל לתפקיד הגדול שנפל עליו. אדוארד דבק בבת זוגתו, וואליס סימפסון, עד יום מותו אך במחיר ויתור על כסא המלכות וחיי גלות בניכר.


סיפורי אהבה בין נשמות משלימות הם לרוב סיפורים בלתי אפשריים אבל בגדול הם סיפורים שבאו לאחד בין לבבות ולהמיס את החומות בין בני האדם. גם אם אתם לא בני מלוכה החיים מבקשים מכם לדבוק באהבת אמת גם כשהיא לא מסתדרת עם נורמות ומוסכמות חברתיות. זה יכול להיות בהפרשי גיל משמעותיים, דתות שונות, אהבה בין מרצה לתלמיד או מורה לתלמיד (כמו הסיפור של ראש ממשלת צרפת), אהבות מחוץ לנישואים ועוד כל מיני סוגים של סיפורים שוברי מוסכמות וחוצי ימים.

זה דורש אומץ ללכת אחרי הלב ולהיות נאמנים לאהבה שלנו למרות התנאים שלא מאפשרים זאת. חלקנו נדבק באהבה למרות הכל וחלקנו נוותר ונעדיף לברוח.

צ'ארלס וקמילה הן שתי נשמות שלקחו על עצמן תפקיד גדול בחיים הנוכחיים ובסופו של דבר התאחדו וחיים ביחד באופן רשמי כבר שני עשורים מתוך 52 שנים של אהבה. בימים אלו ממש האהבה שלהם מגיעה אל פיסגת סולם הלגיטמציה כאשר הם מוכתרים להיות המלך והמלכה של הממלכה המאוחדת.

אז יש כאלה שיגידו שמוסד המלוכה הוא מיושן וחסר תועלת. אני חושבת שרק בשביל השיעור הזה שהם באו ללמד אותנו על אהבת אמת ונאמנות ללב - בית המלוכה לחלוטין מצדיק את קיומו.


*אם בא לכם לשמוע עוד על הנושא של להבה תאומה וזוגיות קארמתית הקלטתי עבורכם סדנה דיגיטלית בנושא. כל הפרטים כאן בקישור:




2,294 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page